Wij zijn gericht op de individuele (zorg)behoeften van de leerlingen. Daarnaast realiseren wij ons ook dat een en ander sterk gekaderd zal moeten zijn om een realistische onderwijssituatie te creëren. De school en haar team kent hechte samenwerkingsvormen met partners, die vanuit een behoefte ten aanzien van zorg, ondersteuning en/of reflectie (zijn) ontstaan. Voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoefte/zorgvragen wordt telkens op individuele basis gekeken of de benodigde zorg door de school geleverd kan worden. Het advies van de school ten aanzien van de mogelijkheden tot plaatsing is daarbij leidend. Wij stellen hierbij grenzen wanneer de veiligheid van de betreffende leerling of zijn/haar omgeving in het geding is. Tevens kijken wij naar de mogelijkheden van groei. Wanneer wij, in overleg met ouders, constateren dat een leerling cognitief en/of emotioneel stagneert in zijn ontwikkeling, zullen wij hulp inroepen van het samenwerkingsverband en/of andere externe partners. In een uitzonderlijk geval kan het zijn dat wij het advies geven tot plaatsing op het s(b)o.
Voor een uitgebreid toelichting verwijzen wij u naar ons bijgevoegde ondersteuningsprofiel.