Wij vinden het belangrijk dat kinderen verantwoordelijk worden gemaakt voor hun eigen leerproces en welbevinden. Wij voeren daarom in de bovenbouw wekelijks een coachgesprek met ieder kind. In de onder- en middenbouw is dit tweewekelijks. In deze gesprekken komen, naast welbevinden, ook interesse en de cognitieve ontwikkeling naar voren. Samen met de leerkracht wordt gekeken naar de invulling van de weektaak (groep 4 t/m 8). Het gepersonaliseerd leren is de kern van onze schoolontwikkeling.
Kernbegrippen in ons schoolplan zijn:
Bevorderen van zelfstandigheid, samenwerking, weerbaarheid, zelfredzaamheid, talentontwikkeling en kritisch denken.
Specifiek werken we aan de volgende zaken:
- Ontwikkeling van het gepersonaliseerd leren waarbij doelen leidend zijn en door middel van coachingsgesprekken met kinderen een lesplan wordt gemaakt.
- Persoonlijke weektaken
- Thematisch werken
- Groepsdoorbrekend werken, leerkrachten inzetten op hun expertise
- Optimale samenwerking met DAK-kinderopvang